موضوعات

تـحـقــــق مـــــأمــــوریـــت‌ها بـــــــــدون درک عـــــمیـــــــــق از اهـــــــداف نــــظام تعلیـــم و تربیـــت میـّـــــسر نــــیست!!!

گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت در دفتر وزیر آموزش و پرورش 

 

برگزاری اینگونه نشست‌ها برای نزدیک شدن اندیشه‌ها : همه تمایل دارند کارشان را به درستی انجام دهند.

چه زمانی متوجه می‌شویم خوب کار می‌کنیم : اولین مقدمه و لازمه این موضوع درک صحیح و روشن از محتوای کار است؛ تحقق ماموریت‌ها بدون درک عمیق از آن میسر نیست.

اطمینان از انجام ماموریت صحیح : ماموریتی صحیح است که اگر ایفا نشود مجموعه دچار اختلال می‌شود.

ارزیابی عملکرد از نظر اهمیت و عظمت این ماموریت : میزان اعتقاد ما به آرمان‌ها و اهداف را میزان توجه به ارزیابی تعیین می‌کند؛ اگر‌ مجموعه ای برای بهبود و یادگیری ارزش قائل بود، باید به ارزیابی اهمیت بدهد.

برای تحقق اهداف، به ارزیابی نیازمندیم : ارزش تمام روش‌های ارزیابی به این است که به ما اطلاعات موثر دهد. نیازمند درک روشن از اوضاع هستیم اگر مشکلات مجموعه تکرار شود این نشان از فقدان پویایی و زنده بودن مجموعه ارزیابی دارد.

انجام عقلانی مسئولیت در آموزش و پرورش : محتوای مسئولیت ما بسیار عمیق و غنی است هرکاری در آموزش و پرورش عظمت دارد و نیازمند عقلانیت بسیار بالا و گسترده ای است.

عمق مسئولیت همراه با تدبیر : باید برای حل مسائل تدبیر کنیم و راه حل‌های مختلف را دریابیم و باید حیطه صلاحیت‌ها و ماموریت‌های خود را به درستی و عمیق بشناسیم.
مراقبت با داشتن درک واقع بینانه تر و سنجیده تر : کارهایی که در حوزه حراست و ارزیابی عملکرد انجام می‌شود به دلیل اینکه ارتباط با انسان‌ها دارد نیازمند حداکثر مراقبت‌ها است.
—————————————————————————————————————-
مأخذ : گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از گفتگو ی محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی تعلیم و تربیت در دفتر وزیر آموزش و پرورش (15-11-99) با انتخاب بخشی از مطالب و ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید