موضوعات

اولــــــــویّـــت نخـــــــست در بــــازگشـــــــــائــــــی مـــــــــــدارس ؛ امنیّــــــت بـهـــداشتی دانش آمـــوزان و معـــــلّمان است.

  • نگرانی والدین و جامعه از شیوع بیماری کرونا و فرستادن دانش آموزان به مدرسه در سال جدید  را می توان در میزان افت متقاضیان در آزمون های مدارس نمونه، تیزهوشان و کارشناسی ارشد به خوبی تماشا کرد.

  •  آموزش و پرورش از تمام ظرفیت خود برای بازگشائی مدارس در شرایط مطلوب بهداشتی استفاده کرده است و اولویت اول ما در بازگشائی مدارس، حفظ و ارتقاء امنیت بهداشتی دانش آموزان به عنوان نسل آینده کشور و تمام فرهنگیان کشور است.

  • به یقین می توان گفت که آموزش و پرورش موفق ترین دستگاه اجرائی در پیشبرد اهداف خود و ادامه روند وظایف محوله که همان تربیت نیروی انسانی کارآمد است، بشمار می آید که این موفقیت در این شرایط سخت کرونا، با تلاش همه فرهنگیان و تدابیر و برنامه ریزی مناسب و پیگیری های شبانه روزی اعضای ستادی در استانها و وزارت حاصل شده است.

  • بازگشائی مدارس از 15 شهریور ماه 99 در سه حالت سفید، زرد و قرمز می باشد که در وضعیت سفید، مدارس به مانند سنوات گذشته حضوری خواهد بود و برنامه های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش آموزان می باشد. 

  •  بازگشائی و روند آموزش در وضعیت زرد به صورت تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی می باشد که 50 درصد آموزش ها به صورت مجازی است و در آموزش حضوری نیز با تقسیم دانش آموزان کلاس های پرجمعیت و حضور دانش آموزان به صورت زوج و فرد و یا در دو شیفت صبح و عصر، برنامه ریزی می شوند.

  • در وضعیت قرمز تمامی آموزش ها به صورت غیر حضوری و از طریق مجازی اتفاق می افتد و این وضعیت برای پایه اول ابتدائی که اولین تجربه خود در ورود به مدارس است بسیار مشکل و سخت می باشد و در این پایه نیاز به همکاری و همراهی والدین بیش از پایه های دیگر احساس می شود.

  • میزان ساعات تدریس در فضای مجازی کاهش خواهد داشت. میزان ساعات حضور دانش آموزان اول ابتدائی در کلاس مجازی 25 دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدائی به میزان 30 دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان 35 دقیقه می باشد.

  • معلمان مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند و در این شرایط سخت کرونا علی رغم ظاهر قضیه، فعالیت و وظایف آنها دوچندان شده است به گونه ای که معلمان به صورت تمام وقت در کلاس های مجازی و نیز در  پاسخگویی به سئوالات و مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان فعالیت می کنند.

—————————————————————————————————————–

مأخذ : محمد زاده معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سواد آموزی ( گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی از جلسه بررسی میزان آمادگی آموزش و پرورش استان هرمزگان برای شروع سال تحصیلی 1400-1399 )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید