موضوعات

ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان با برگزاری مسابقات در فضای مجازی

– انتقال سواد رسانه‌ای و الکترونیکی بین دانش‌آموزان در این جشنواره تاکید کرد که در بستر شبکه شاد و فضای مجازی صورت می‌گیرد.

– امسال به لحاظ شرایط حاکم بر جهان دریافت آثار کاملاً در بستر الکترونیک و مجازی بود.

– اکنون در مرحله کشوری قرار داریم و در حوزه رسانه و فضای مجازی در ۷ رشته وبلاگ نویسی، نشریه الکترونیکی، بازی‌های رایانه‌ای، وب سایت، نرم افزار، ویدئو و پادکست فراخوان دادیم تا دانش‌آموزان سراسر کشور در این فراخوان مشارکت کنند.

– دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در این جشنواره شرکت کردند. در مرحله کشوری پس از دریافت آثار و بررسی آنان از سوی داوران، آثاری که کمیته داوری تشخیص دادند در مرحله راستی آزمایی به صورت آنلاین قرار گرفت.

– مرحله راستی آزمایی آثار از ۲۱ تا ۲۳ مردادماه بود و ۲۴ مردادماه آثار افرادی که به لحاظ مشکلات فنی نیاز به بررسی داشت مورد بررسی مجدد قرار گرفت. بعد از این مرحله رتبه‌های نهایی در هر رشته و در هر پایه تحصیلی به تفکیک جنسیت به عنوان رتبه‌های اول تا سوم مشخص خواهند شد.

– هدف عمده‌ حوزه رسانه و فضای مجازی را از برگزاری جشنواره ، انتقال سواد رسانه‌ای و سواد دیجیتالی برای دانش‌آموزان است.

– با توجه به اینکه در سال گذشته جشنواره حضوری بود و کارگاه آموزشی با حضور استادان مجرب کشوری برگزار شد آثار دانش‌آموزان از نظر کیفی و کمی بسیار پیشرفت کرد که امسال نیز این آثار از کیفیت مناسب برخوردار بود. 

( شاپور جهان جونیا دبیر بخش رسانه و فضای مجازی سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور )

 – درباره کیفیت آثار دانش‌آموزان می توان گفت ؛ محصولات دانش‌آموزان که امسال به دست ما رسید مانند هرسال با کیفیت بود اتفاق خاصی که در این دوران افتاد این بود که دانش‌آموزان کاربرد فضای مجازی را یاد گرفتند و امکان آن در این فضا بیشتر شد.

– در سال آینده با وجود کرونا باید دوره‌های آموزشی را به صورت آنلاین ارائه تا دانش‌آموزان را به سمت فضایی که دوست دارند تشویق کنیم تا استعدادهای آنان بروز پیدا کند.

حسان مشهدی محمد داور بخش رسانه و فضای مجازی سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور )

– امسال شعرهای بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان به دست دبیرخانه رسید و کیفیت این آثار را در این جشنواره خوب ارزیابی می‌کنم.

– دانش‌آموزان در سال‌های گذشته با حضور و شرکت در جشنواره فرهنگی هنری در کلاس‌ها شرکت می‌کردند اما امسال تلاش می‌کنیم از طریق ارتباط‌های مجازی درباره منابع و مطالعات در قالب شعر با آنان بحث و گفت‌وگو کنیم.

– باید برای سال آینده تلاش کنیم تا مسابقات و جشنواره‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم زیرا برگزاری جشنواره به صورت مجازی نیز باید تاثیر تربیتی داشته باشد. بچه‌ها در جشنواره‌های حضوری علاوه بر آشنا شدن با داوران ، باتجربه‌های دانش‌آموزان دیگر نیز آشنا می‌شوند.

( اسماعیل امینی داور بخش شعر سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور )

—————————————————————————————————————–

مأخذ : گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی ( https://www.medu.ir/fa/news/item/1253387/?ocode=1000000293 )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید