موضوعات

برگزاری دوره‌های ۸ گانه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)

اهمیت موضوع :

با توجه به اهمیت مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان کشور در مدرسه و نمود آن در جامعه ، دوره‌های آموزشی الکترونیکی فرآیند محور برنامه ریزی و آماده شده است.

هدف دوره :

1- این دوره‌ها در جهت اعتلا و تقویت سطح دانش و بهبود عملکرد و ایجاد هم افزایی در بین کارکنان و مجریان برنامه نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ) است.

2- در این دوره‌ها تلاش بر آن است تا ضمن آشنایی فراگیران با فرایندهای ارائه خدمات در ۳ حوزه مداخلات ارتقایی ( آموزش‌های ارتقایی و پیشگیرانه ) ، مداخلات مراقبتی (شناسایی، غربالگری، ارجاع درون و برون و مداخله) و مداخلات حمایتی (مددکاری) و معاضدتی درون و برون بخشی، فراگیران نقش موثری نیز در اجرای مطلوب برنامه مذکور ایفا کنند.

جزئیات برنامه این دوره : 

1- دوره‌های آموزشی کوتاه مدت نماد با همکاری اداره کل امور اداری و تشکیلات با 8 عنوان و مجموعاً 106 ساعت خواهد بود، که از روز گذشته شنبه 25 مردادماه نسبت به برگزاری این دوره‌ها اقدام شده است.

2- از روز گذشته این هفته 106 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت برای تمام همکاران در بخش‌های مختلف چه همکاران بخش‌های اداری، آموزشی و خدماتی دوره‌هایی را پیش بینی کردیم و 8 دوره مجزا درنظر گرفته شده است. محتواهای خوبی را با استفاده از اساتید برجسته در حوزه آسیب‌های اجتماعی آماده کردیم که اولین دوره آن از روز گذشته 25 مردادماه آغاز خواهد شد.

3- برگزاری دوره‌های توانمندسازی و تربیت مدرسان، مدیران، مجریان و دست اندرکاران فرآیندهای طرح ملی نماد به صورت حضوری و غیرحضوری است که حدود ۱۲۰ ساعت گواهی ضمن خدمت برای نیروهای مدارس طراحی شده است.

نتایج مورد انتظار از برگزاری این دوره : 

امیدواریم با اجرای این دوره‌های آموزشی و بهره گیری از توانمندی‌های موجود شاهد رشد و بالندگی سلامت روانی – اجتماعی و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی تمام دانش‌آموزان کشور باشیم.

—————————————————————————————————————–

مأخذ : مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره، امور تربیتی  و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ؛ گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی ( ویرایش دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش ) 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید