موضوعات

توجـــــه بیشتــــــر به آمــــوزش مجـــــازی در سال جــــدیـــد و راه انــــــــــــــــدازی مدرســــــــــه مجـــــــــــــــازی ایـــرانیــــــــان

* توجه بیشتر به مدرسه تلویزیونی در سال تحصیلی جدید :
تقویت مدرسه تلویزیونی حتماً مدنظر وزارت آموزش‌وپرورش است.

 

* آسیب شناسی مدرسه تلویزیونی :
اشکال را هم دارد که تعاملی نیست و امکان بازخورد برای معلم یا دانش‌آموز را ندارد.

 

* آموزش‌های مجازی در شبکه شاد هم بارگذاری می‌شوند :
– آموزش‌های تلویزیونی در شبکه شاد هم بارگذاری می‌شوند. بهترین معلمان در تهران به شبکه آموزش آمدند و به کمک چند شبکه دیگر تمام مواد درسی تدریس شد.

 

* مدرسه مجازی ایرانیان برای دانش آموزان خارج از کشور راه‌اندازی شد :
– از قبل هم دچار مشکل کمبود معلم بودیم بسترهای آموزش مجازی فراهم ‌شده بود اما امسال مدرسه مجازی ایرانیان را راه‌اندازی کردیم که برای تمام پایه‌ها آموزش‌ها ارائه شود تا حتی اگر معلم تخصصی نداریم بتوانیم مباحث درسی را پوشش دهیم.
– هر ایرانی در خارج از کشور در هر نقطه از دنیا حتی اگر در مدرسه خارجی درس بخواند می‌تواند با گذراندن پنج درس در مدرسه مجازی، مدرک نظام جمهوری اسلامی را هم دریافت کند.

 

* ادامه و آینده آموزش مجازی :
حتی اگر کرونا در چند ماه آینده تمام شود، آموزش دیجیتالی به یکی از ارکان آموزش تبدیل‌ شده و دیگر امکان بازگشت به دوره قبلی وجود ندارد. به جد دنبال آن هستیم حتی اگر وضعیت سفید باشد حتماً آموزش مجازی را در دستور قرار دهیم و شورای عالی در حال بررسی است تا مصوبه‌ای داشته باشد که حتی اگر وضعیت سفید باشد در شرایط عادی، حداقل شش ساعت آموزش‌ها مجازی شوند. کرونا به‌زودی نخواهد رفت و لذا باید به کیفیت آموزش مجازی توجه کنیم زیرا ممکن است تعدادی ترک تحصیل کنند و دیگر به مدرسه برنگردند.
—————————————————————————————————————–
گفتگوی غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ( گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش – 11 مرداد 1399 )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید