موضوعات

شیـــوه‌نامه اجرایی فعّــالیّـــــت‌های تابستـــــانی مجـــــــــازی در بستــر«شبـکه آموزشی دانش‌آموز شـــــــاد» ابلاغ شد.

-شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های تابستانی مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز شاد و در راستای تحقق راهکار17-4سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که به‌منظور گسترش بهره‌برداری از ظرفیت آموزش‌های غیرحضوری و مجازی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی ترسیم ‌شده است رابه ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد .

– هرساله در فصل تابستان، آموزش‌وپرورش در استمرار فرآیندهای تربیتی اقدام به تشکیل پایگاه‌های تابستانی برای دانش آموزان علاقه‌مند‌ می‌کند و در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا ، این فعالیت‌ها در فضای مجازی با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی و متناسب با عنوان سال جهش تولید و با شمار هر دانش‌آموز یک مهارت در قالب اقدامات ملی، استانی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

– بر اساس این بخشنامه؛ مدیران پایگاه‌های تابستانی مدارس منتخب (مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهش سراها، سازمان دانش ‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، هلال‌احمر، سازمان بسیج دانش‌آموزی و …) بایستی تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیندهای ثبت‌نام و تشکیل کلاس‌ها را در شبکه آموزشی دانش آموزان “شاد” انجام دهند.

-در مناطقی که امکان برگزاری کلاس حضوری به‌صورت محدود وجود دارد مطابق سنوات گذشته ثبت‌نام از طریق سامانه اوقات فراغت در همگام انجام می‌شود.

-دانش آموزان داوطلب موظف به حضور در همه کلاس‌های ثبت‌نام‌ شده، طبق برنامه اعلامی پایگاه تابستانی99 درساعات تشکیل کلاس توسط پایگاه هست.

-دانش‌آموز باید مشابه پایگاه حقیقی در برنامه‌های پرورشی و فرهنگی ثبت‌نام مشارکت فعال داشته باشد.

-حضور دانش‌آموز در طول ساعت برگزاری کلاس ضروری بوده و ترک کلاس بدون اجازه قبلی، غیبت محسوب می‌شود.

—————————————————————————————————————–
مأخذ : گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش به نقل از وزیر آموزش‌وپرورش

 انتخاب و ویرایش جملات از گزارش اصلی توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش ( ج . ابراهیمی )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید