موضوعات

شیوه نامه اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی برای کاستن از آلام و خسارت های خانواده های نیازمند و آسیب پذیر از بیماری کرونا به استان ها ابلاغ شد

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی برای کاستن از آلام و خسارت های خانواده های نیازمند و آسیب پذیر از بیماری کرونا به استان ها ابلاغ کرد.

  • در اجرای راهکار 8-8 سند تحول با موضوع مشارکت فعال آموزش‌وپرورش در مواجهه با نیازهای فوری جامعه از قبیل بیماری‌های فراگیر و خدمت به محرومین از زیر نظام راهبری و مدیریت سند تحول و همچنین در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص مواسات و کمک مؤمنانه که در نیمه شعبان مطرح فرمودند، شیوه‌نامه اجرایی مرحله دوم طرح رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه ویژه کارکنان اداری و همکاران فرهنگی را به استان‌ها ارسال کرد.

  • دومین مرحله این رزمایش به پیشنهاد سازمان بسیج فرهنگیان و محوریت این سازمان در کلیه مراکز آموزشی و پرورشی واداری آموزش‌وپرورش سراسر کشور برگزار می‌شود.

  • شناسایی و رفع مشکلات نیازمندان، گسترش و ارتقای فعالیت‌های جهادی، ادامه نقش‌آفرینی 17 هزار مدرسه و گسترش فعالیت‌های آنان به همه مدارس، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، حفظ کرامت و افزایش انگیزه کارکنان آموزش‌وپرورش، افزایش تعامل و هم‌افزایی بین کارکنان و … ازجمله اهداف این رزمایش است. لذا این حرکت خیرخواهانه یک فرصت تربیتی و اجتماعی است تا بخشی از آلام و خسارت‌های خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر از بیماری کرونا را تسکین بخشد. 

  • بر اساس این شیوه‌نامه، ستاد کمک مؤمنانه در این رزمایش شامل؛ معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و مرکز بسیج فرهنگیان می‌شود.

  • تشکیل گروه‌های جهادی، جلب مشارکت‌ها و جذب ظرفیت‌های استانی و واگذاری کمک‌ها به مناطق اولویت‌دار ازجمله وظایف اجرایی ستادهای استانی است.

این شیوه‌نامه را ازاینجا دریافت نمایید.

————————————————————————————————————-

مأخذ : گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از معاونت پرورشی و فرهنگی( https://www.medu.ir/fa/news/item/1204370/?ocode=100010876 )

 

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید