موضوعات

در راستای برنامه ششم توسعه ؛ 35 درصد دانش آموزان متوسطه در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

– مطابق برنامه ششم توسعه تعداد هنرجویان هنرستان‌های کشور باید به 50 درصد از دانش آموزان شاغل در دوره متوسطه برسد که هم اکنون این آمار 35 درصد می‌باشد.

– از 35% دانش آموزان متوسطه که در  هنرستان مشغول به تحصیل هستند، تعداد 950 هزار  آن ها شاخه کاردانش هستند که باید با فراهم‌آوردن بسترهای مناسب به چشم انداز برنامه ششم توسعه برسیم.

– محدودیت‌های مختلف در حوزه فضا، تجهیزات و امکانات و همچنین نبود رغبت فراگیر در دانش آموزان نسبت به فراگیری آموزش‌های مهارتی و نیزتفکر حاکم در خانواده‌ها از جمله مهمترین عوامل نرسیدن به پوشش تحصیلی مطابق برنامه ششم توسعه کشور است.

– کیفیت بخشی به آموزش‌ها، شناسائی نخبگان در حوزه مهارتی وارتقاء علمی آموزش‌های کارگاهی ومهارتی سه هدف مهم در برگزاری این مسابقات هستند. به نظر می‌رسد که این آزمون‌ها و بازخوردهای آن فرصتی فراهم می‌آورد که در جهت اصلاح روش‌های یاددهی و یادگیری در جریان آموزش‌های مهارتی گام برداریم که استان هرمزگان به خوبی توانست در این زمینه به ما کمک کند.

– با توجه به حضور هنرجویان از سراسر کشور و فعالیت بسیار فشرده و سنگین این مسابقات، عزم استان هرمزگان برای برگزاری مطلوب و با کیفیت قابل قبول بسیار ارزشمند بود و به شایستگی از عهده این نقش برآمده‌اند.
—————————————————————————————————–
علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش‌وپرورش / گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ‌آموزش‌وپرورش از بازدید از هفدهمین دوره مسابقات شاخه کاردانش سراسرکشور ( ماخذ : https://www.medu.ir/fa/news/item/1072129/35-?ocode=100010876 ) با انتخاب بخشی هایی از مطلب و  ویرایش توسط دفتر  مشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید