موضوعات

با آموزش مهارت‌های گفتگو، همزیستی مسالمت آمیز دانش آموزان را میسّر کنیم

 – یادگیری در مدرسه دوطرفه است… برای همزیستی مسالمت‌آمیز، باید مهارت‌های گفتگو، پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد… 

– کار اصلی آموزگاران در مدرسه ؛ آموزش دانش آموزان است اما این یادگیری دوطرفه است… معلمان در حین تدریس ، به‌نوعی تجاربی را می‌آموزند و این تجربیات مخصوصاً اگر در مدرسه‌ای باشد که مشکلاتی داشته باشد بسیار ارزشمند است.

– اینکه معلّم در مقطعی تدریس کند که آثارش پایدارتر باشد بسیار ارزشمند است زیرا نتیجه کار معلم تا سال‌ها در زندگی دانش آموزان ادامه خواهد داشت؛ بنابراین شخصیت دانش آموزان در آینده معرف معلمش است.

– برای همزیستی مسالمت‌آمیز، باید مهارت‌های پذیرش و تحمل دیگران را به دانش آموزان آموزش داد. 

– شوق و علاقه آموزگاران در خدمت کردن در مناطق محروم  و اینکه با عشق و علاقه و در محیط آرام کار می‌کنید بسیار مهم است کسانی می‌توانند در چنین محیط‌های محرومی کار کنند که عشق و علاقه قلبی داشته باشند.

– ۷۰ درصد مدارس دارای کیفیت‌های لازم است… شرایطی را فراهم کردیم تا خیران مدرسه‌ساز بتوانند مدارس را بازسازی کنند و همچنین در بودجه عمرانی نیز بودجه‌ای برای نوسازی و بازسازی مدارس اختصاص ‌یافته است.

—————————————————————————————————–

 1-گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش شهر تهران از دیدار محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش‌ و پرورش با آموزگاران دبستان چنگیزپور مأخذ ://www.medu.ir/fa/news/item/1041041/?ocode=10004602 ( با ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش )

2-  دبستان چنگیزپور در جنوب تهران ، محله باغ آذری قرار دارد که دانش آموزان ایرانی با اتباع خارجی مانند افاغنه در کنار هم مشغول به تحصیل هستند.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید