موضوعات

یاد و نام سردار شهید سلیمانی در کتاب‌های درسی سال 99


ما در این مبحث دو موضوع را باید در نظر بگیریم؛ یکی بحث برنامه درسی و دیگری بسته‌های یادگیری است. در برنامه درسی تلاشمان بر این بوده و هست که بحث ایثار و شهادت را به صورت جدی در کتاب‌های درسی ببینیم و این مهم در دوره‌های مختلف تحصیلی و در تمام مقاطع گنجانده شود.

 

هدف ما این است که در تمام مقاطع تحصیلی و حتی‌المقدور در همه پایه‌های تحصیلی، اشاراتی به بحث ایثار و شهادت داشته باشید و از شخصیت‌هایی که نقش کلیدی برای وطن و ارزش‌های انقلاب داشته‌اند، یاد کنیم ولی به طور مشخص، در کتاب‌هایی مانند «آمادگی دفاعی»، «دینی» و «ادبیات فارسی»، بیشتر به این مفاهیم می‌پردازیم اما برای آنکه مطلب خود را واضح‌تر بگویم، یک مثال می‌زنم. ما وقتی در کتاب «علوم» دانش‌آموزان دبستان، به بحث «جذر و مد» و اندازه‌گیری آن می‌رسیم، به عملیات والفجر8 اشاره می‌کنیم. شما می‌دانید که عبور از رودخانه اروند به دلیل شرایط ویژه جذر و مدی که دارد، بسیار سخت است و دشمن احتمال حمله از این نقطه را نمی‌داد اما رزمندگان ما با یک محاسبه علمی در عملیات والفجر 8 توانستند از دل این رود، به دل دشمن بزنند. می‌خواهم بگویم ما سعی می‌کنیم موضوعاتی که در حوزه ایثار و شهادت است را با موضوعات درسی عجین کنیم نه آنکه مانند جریانی در حاشیه کتاب‌ها، آن را مطرح کنیم.

به طور مشخص درباره سردار قاسم سلیمانی، ما پیش از این مطالبی را استخراج کرده بودیم که به عنوان یک الگو در کتاب درسی بگنجانیم که با شهادت ایشان، به آن موارد رنگ شهادت خواهیم داد و در کتاب‌های سال 99 که زیر چاپ هستند، حتماً آن را خواهیم گنجاند اما تکمیل شده این مبحث را در کتاب‌های سال 1401 مشاهده خواهیم کرد.
—————————————————————————————————–
منبع : خبرگزاری مهر در مصاحبه با حجت‌الاسلام همایون صدوقی سرپرست مدیریت طراحی و تولید بسته های یادگیری دوره عمومی و متوسطه نظری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید