موضوعات

نقش و آثار مثبت و رشد دهنده بازی در دوران کودکی

-بازی در دوران کودکی باعث یادگیری عمیق و پیوند بین زندگی طبیعی و معنوی می شود.

– افزایش روزافزون متقاضیان، نیاز والدین و نیاز جامعه ضرورت تهیه برنامه های کیفی و غنی و برنامه ریزی های آموزشی و درسی مطلوب برای دبستان و پیش دبستان ، اهمیت آموزش و پرورش در این دوره را دوچندان می سازد.

– نتایج تحقیقات نیز موید سرمایه گذاری بیشتر و تدارک برنامه های کیفی و تربیتی به جهت کسب موفقیت های بیشتر کودکان در سال های پیش دبستان و دبستان است.

– بازی در دوران کودکی باعث یادگیری عمیق و پیوند بین زندگی طبیعی و معنوی می شود. انگیزه بازی کردن در کودکان به طور ذاتی وجود دارد.

– بازی رشد شناختی کودک را تسهیل می کند و این از طریق کاوش محیط و شناخت اشیا و حل مسائل صورت می پذیرد.

– بازی افزایش رشد اجتماعی کودکان را به دنبال دارد. بازی تن و روان کودک را ایمنی می بخشد و مسوولیت های اجتماعی به او می آموزد.

– کودک با بازی کردن موقعیتی به دست می آورد تا اعتقادات، احساسات و مشکلات خود را پیدا کند و مهارت های زندگی را بیاموزد.

– نقش بازی در شاد کردن محیط آموزشی و لذت بخش نمودن یادگیری برای دانش آموزان… بازی های با قاعده از راه های ایجاد انگیزه در دانش آموزان است و آمادگی روانی و فیزیکی برای یادگیری به وجود می آورد.

– دانش آموزان باید در کنار بازی های فکری، در فضایی که مناسب بازی های حرکتی است و امکان جنب و جوش دارند به فعالیت بپردازند.

-برنامه بازی و یادگیری از طرح‌های تحولی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین است. این برنامه در حال حاضر در 120 آموزشگاه استان همدان اجرا می شود.

-در نمایشگاه کودک و نوجوان به دنبال آن هستیم که بازی های آموزشی متناسب با سن و فکر کودکان معرفی شوند و باید به این باور برسیم که یکی از راهکارهای اساسی خلاقیت در کودکان بازی و یادگیری است.

——————————————————————————————-
گزارش اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سخنان محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مراسم افتتاح نمایشگاه کودک و نوجوان ( https://www.medu.ir/fa/news/item/981583/ocode=1000000240 )

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید