موضوعات

به منظور حذف کنکور ویا کم رنگ شدن آن ؛ امتحان نهایی قابل استناد است..

 

حذف کنکور و  یا کم رنگ شدن آن :  تجربه سال گذشته بیانگر این است که خروجی ارزشیابی های آموزش و پرورش یعنی امتحان نهایی به عنوان سوابق تحصیلی برای جایگزینی کنکور، قابل  قبول و استناد است.

  • سیاست‌های مربوط به کنکور در شورای سنجش و پذیرش اتخاذ می‌شود و آموزش و پرورش هم در این شورا دو عضو دارد که شامل معاون متوسطه و وزیر آموزش و پرورش است. در واقع باید رویکرد ملی نسبت به کاهش یا هرگونه تغییر در فرآیند برگزاری کنکور به وجود بیاید.

  • خروجی نظام آموزش عمومی و سنجش؛ اعتبار لازم را دارد؛ در آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت عمومی، کار می‌کنیم.

  • سنجش در آموزش و پرورش برای ارزیابی توانایی‌های معینی در دانش آموزان است… ابعاد تربیتی بر رویکرد‌های سنجش بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد، اما اگر قرار باشد سازمان سنجش از خروجی‌های پایه دوازدهم استفاده کند، می‌تواند با توجه به اعتباری که برای آموزش‌ها در نظر می‌گیریم به آن استناد کند.

  •  همچنان که سال گذشته ۸۵درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی پر شد؛ تصور ما بر این است این موضوع به قدر کفایت نظر شورای سنجش و پذیرش را جلب کرده و می‌تواند از خروجی سنجش ما استفاده کند.(1)

—————————————————————————————————

1-به نقل از :  علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه ( ویرایش و انتخاب عنوان توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش – ج . ابراهیمی)

مأخذ : گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید