موضوعات

با استقرار کامل پایه های تحصیلی در نظام جدید ؛ اولویت آموزش و پرورش ارتقا کیفیت دوره متوسطه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، عباس سلطانیان، صبح امروز در گردهمایی معاونین متوسطه استانهای کشور که در ارومیه در حال برگزاریست؛ با اشاره به آمار توزیع دانش آموزان در دوره نظری در سالتحصیلی 98-97 افزود:

– 43.63 درصد دانش آموزان شاخه نظری  در رشته ادبیات و علوم انسانی، 41.04درصد در رشته علوم تجربی، 14.46 درصد در رشته ریاضی فیزیک و 0.87درصد در رشته علوم و معارف اسلامی مشغول تحصیل بودند.

– تعداد کل دانش آموزان دوره متوسطه در سال تحصیلی گذشته بیش از 2میلیون و 621 نفر بود. از این تعداد کمتر از 35درصد در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند که بر اساس برنامه ششم توسعه باید این میزان تا 50 درصد افزایش یابد.

– در سال تحصیلی 98-97، پوشش تحصیلی واقعی دوره متوسطه در سطح کشور 81.35 درصد بود که باید ارتقاء یابد.

– تاکید بر لزوم اجرای واقعی فرآیند هدایت تحصیلی : انتخاب رشته مهمترین تصمیم دوران تحصیل دانش آموزان است و ارتقاء کیفیت دوره متوسطه در گرو هدایت تحصیلی مطلوب است.

-توجه به اهداف دوره تحصیلی در ساحت های شش گانه سند تحول، اجرای سیاست مدرسه محور، تحلیل نتایج امتحانات، نظارت هوشمند بر مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی، ارتقاء کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی و نظارت بر فرآیند ثبت نام از دیگر تاکیدات مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در این جلسه بود.

این همایش به مدت 2 روز در ارومیه با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر  و معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور با حضور 40 نفر برگزار می شود.

————————————————————————————————-

مأخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/895071/?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید