موضوعات

برنامه های اوقات فراغت سلامت اجتماعی دانش آموزان را تضمین می کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، صبح امروز همزمان با سراسرکشور برنامه های افتتاحیه اوقات فراغت برگزار و این مراسم در استان خراسان رضوی به میزبانی آموزش وپرورش ناحیه 6 مشهد در دبیرستان دخترانه فاتح و با حضورعلیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی برگزار شد .

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت:
– برنامه هایی مانند برنامه امروز که در مدرسه برگزار می شود و تمام برنامه هایی که با رویکرد مدرسه محوری است بر سند تحول بنیادین انطباق بیشتری دارد بنابراین ارزشمند تر است.

– امروز در کل کشور برنامه های افتتاحیه اوقات فراغت برگزار و برنامه نمادین کشوری آن در استان گلستان و شهر آق قلا برگزار می شود.

– در کل کشور حدود ۳۲ هزار پایگاه در ۳۵ رشته محوری و با صدها برنامه فرعی پیش بینی شده است و در این ۳۲ هزار پایگاه حدود ۵ میلیون دانش آموز را توانسته ایم جذب کنیم، ضمن اینکه بیشترین مراجعه و حجم آماری دانش آموزان در زمینه پایگاه های اوقات فراغت به آموزش و پرورش اختصاص یافته است و دلیل آن اعتماد جامعه به نهاد تعلیم و تربیت است، این در حالی است که هیچ اعتباری در آموزش و پرورش برای این برنامه اختصاص داده نشده است .

باید برنامه ای جامع مانند برنامه هدایت تحصیلی طراحی شود برای اینکه دانش آموز در دوران ابتدایی برنامه های اصلی اوقات فراغت خود را تاپایان تحصیل بر اساس استعداد های درونی اش انتخاب کند.

اثر برنامه های اوقات فراغت اگر از برنامه های رسمی بیشتر نباشد کمتر نیست. دانش آموز در برنامه های گروهی و اوقات فراغت چون منطبق بر فطرت و علاقه مندی او است مهارت های متعددی یاد می گیرد و این سلامت اجتماعی او را تضمین می کند.

فرهنگ سازی و متوجه کردن اولیا نسبت به اهمیت این برنامه های مهم ، یک ضرورت است و اگر خانواده ها به اهمیت آن پی ببرند حساسیت بیشتری نسبت به برنامه اصلی خواهند داشت.

رویکرد برنامه های اوقات فراغت را مهارت آموزی است. امروز یکی از مهمترین دغدغه های کشور ما مهارت آموزی است که پرسش مهر ریاست جمهوری نیز بر این اساس مطرح شده است‌.

در پایان این مراسم علیرضا کاظمی و سایر مسئولان از غرفه های دست ساخته ها و توانمندیهای دانش آموزان شرکت کننده در طرح اوقات فراغت سال گذشته این ناحیه بازدید کردند.

#آموزش_و_پرورش #اوقات_فراغت #مدرسه #بهداشت_و_سلامت #سلامت_اجتماعی #رویکرد_مدرسه_محوری #پرورشی #تعلیم_و_تربیت #سند_تحول_بنیادین #هدایت_تحصیلی دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید