موضوعات

انتشارات انجمن اولیا و مربیان با 11 کتاب جدید و 50 کتاب چاپ مجدد در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، نورعلی عباسپور با اشاره به افتتاح نمایشگاه کتاب در روزهای آینده گفت:
-انتشارات انجمن اولیا و مربیان سابقه طولانی دارد و در طی سال‌های گذشته چندین بار به‌عنوان ناشر برگزیده انتخاب‌شده است. انجمن اولیا و مربیان تاکنون 285 کتاب منتشر کرده است که این کتاب‌ها اغلب در محورهای مشاوره و روانشناسی خانواده بوده است و اساتید صاحب نامی با این انتشارات همکاری کرده‌اند.

– در سال 97، چهل‌وسه کتاب برای انتشار به ما ارجاع شده است که پس از انجام داوری و تطبیق این کتاب‌ها بر اساس استانداردهای انجمن اولیا و مربیان 11 کتاب توانستند تائیدهای لازم را برای چاپ کسب کنند و مابقی کتاب مطابق با معیارهای ما نبودند.

– کتاب‌های تجدید چاپ‌شده انجمن در سال گذشته 50 کتاب بوده است، البته کتاب‌هایی هم هستند که برای بار اول چاپ‌شده‌اند و با استقبال خیلی زیادی مواجه شده‌اند.

– انتشارات انجمن اولیا و مربیان برای چند سال در نمایشگاه کتاب شرکت نکرد اما از سال گذشته مجدداً در این نمایشگاه شرکت می‌کند و امسال هم در غرفه 201 در شبستان راهرو 28 در نمایشگاه کتاب حضور دارد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اساتیدی که امسال برای اولین بار کتاب‌هایشان چاپ‌شده است با حضور در غرفه با بازدیدکنندگان گفتگو کرده و به پرسش‌های مخاطبان پاسخ دهند.

این انجمن یکی از مراجع انتشار کتاب برای خانواده‌ها درزمینه فرزند پروری و آموزش خانواده است، به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا استانداردها و معیارهایی برای کتاب‌هایمان در نظر بگیریم و به همین دلیل تمامی کتاب‌ها بر اساس معیارها، استانداردها و مأموریت‌های انجمن اولیا و مربیان سنجیده می‌شود و در مورد چاپ آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود البته از سیاست‌های اخیر ما در انجمن وجود نکات عملی در کتاب‌ها و فاصله گرفتن از بحث‌های تئوریک است تا کتاب‌ها بتوانند راهکارهایی به خانواده‌ها ارائه دهد لذا از حجم کتاب‌ها کاسته‌ایم و توجه کرده‌ایم که کتاب‌ها طوری باشد که به سنین مختلف توجه کرده باشد و خانواده‌ها با فرزندان در سن‌های مختلف بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی شورای کتاب در انجمن اولیا و مربیان انجام شده و با وجود شورای کتاب نیازسنجی‌های دقیق‌تری برای ارزیابی نیازهای خانواده‌ها در حوزه ارتباط با فرزندانشان صورت می‌گیرد لذا بر این اساس کتاب‌های جدید برای چاپ آماده می‌شوند.
—————————————————————————————————
مأخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/836163?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید