موضوعات

استانداردسازی و کیفیت‌بخشی مدارس شاهد توسط وزارت آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا رزاقی صبح سه شنبه ۲۷ فروردین ماه ۹۸ در گردهمایی روسای ادارات شاهد برخی استان های کشور در کرمان گفت:

-اداره‌کل شاهد وزارت آموزش و پرورش در راستای ماموریت‌های خود اولویت کار در مدارس شاهد را کیفیت‌بخشی و استانداردسازی قرار داده است و در قالب یک سبک منسجم و با اهدافی مشخص فعالیت می‌کنند.

-مدارس شاهد در تحقق اهداف سند تحول بنیادین عملکرد موفقی دارند و برابر نقشه راه نظام تعلیم و تربیت حرکت می‌کنند.

 همه ی برنامه‌ها معطوف به کسب نتیجه مطلوب برای رشد و تعالی مدارس شاهد است. اساس کار و راهبرد وزارت آموزش و پرورش قرار دادن این مدارس در مسیر رقابت با سایر مدارس است و این به این معنی است که این مدارس در نظام ارزیابی همپای سایر مدارس بدون ارفاق و یا ملاحظه مشمول ارزیابی هستند.

-این نگرش باعث شده است مدیران و معلمان مدارس شاهد با نهایت دقت و تلاش در ارتقاء شاخص‌های آموزشی و تربیتی بکوشند و این مدارس را در شمار بهترین مدارس الگو کنند.

– همه دست‌اندرکاران امور شهدا در مجموعه آموزش و پرورش با تمسک به شجره طیبه برای خدمت هر چه بهتر به فرزندان عزیز شاهد فعالیت دارند. با اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی و طرح تعالی مدیران در دوره متوسطه، هدف مشخص رسیدن به نقطه مطلوب در طرح استانداردسازی است و خوشبختانه کارنامه مدارس شاهد در ارزیابی‌های تخصصی، درخشان است.

– برگزاری کارگاه‌های کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس را در راستای تبیین نقشه راه سند تحول نظام تعلیم و تربیت و انسجام بخشیدن به فعالیت‌های این سند در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی است. مشارکت فعال و انگیزه بالای معلمان و مدیران مدارس شاهد در این دوره‌های آموزشی، چشم‌انداز مطلوبی را فرا روی آینده مدارس شاهد قرار داده است.

– مدارس شاهد نماد ایثارگری و جهاد و شهادت هستند و در ترویج فرهنگ این شعاﺋر نقش مهمی دارند.

برپایه این گزارش گردهمایی دو روزه روسای ادارات شاهد و امور ایثارگران استان های خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، یزد، فارس، بوشهر و کرمان با حضور محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در باشگاه فرهنگیان کرمان(هتل آسمان) برگزار شد.


——————————————————
مأخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/832628/?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید