موضوعات

ممنوعیت استفاده از پیک نوروزی و تکالیف هماهنگ در مدارس ابتدایی

«ممنوعیت استفاده از پیک نوروزی و تکالیف هماهنگ به صورت جدی در مدارس پیگیری شود»

جلسه مشترک کارشناس مسئولین آموزش ابتدایی و کارشناسان تکنولوژی و گروههای آموزش ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران روز چهارشنبه 97/12/22 با حضور دوّاری معاون آموزش ابتدایی شهر تهران ، رجبی رئیس اداره آموزش ابتدایی و احمدی رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزش ابتدایی در سالن کنفرانس اداره کل برگزار گردید. (1)

– تبریک پیشاپیش آغاز سال جدید همزمان با میلاد مبارک حضرت علی (ع) : امیدواریم سال نو برای آموزش و پرورش و کل کشور همراه با اتفاقات نیک و موفقیت های روز افزون باشد.

– به نظارت بر اجرای دقیق طرح عید و داستان در مدارس : ممنوعیت استفاده از پیک نوروزی و تکالیف هماهنگ و سازمان یافته به صورت جدی در مدارس پیگیری شود تا بتوانیم به صورت یکپارچه طرح عید و داستان را در مدارس اجرا نماییم.

– معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران در نظر دارد تا فراخوانی برای احصا روش های نوین در اجرای طرح درس پژوهی در سرتاسر کشور اعلام نماید تا شهر تهران به عنوان دبیرخانه کشوری این طرح بتواند اجرای این طرح را به مدرسه محوری نزدیک نماید. 

سال قبل نیز رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری  در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش   توزیع پیک‌ نوروزی  را ممنوع  و داستان‌نویسی را جایگزین پیک نوروزی اعلام کرد.(2)

  • داستان‌نویسی جایگزین پیک نوروزی می‌شود و هفت و نیم میلیون داستان در نوروز امسال تولید خواهد شد.

  • به دلیل طولانی بودن ایام نوروز، کودکان از فضای آموزشی دور می‌شوند و برای تقویت فعالیت‌هایی که در طول سال تحصیلی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این طرح اجرا می‌شود.

  • پیک نوروزی و پیک شادی از شکل متمرکز به شکل منطقه‌ای و مدرسه‌ای درآمد اما بررسی‌ها نشان داد که پیک نوروزی یک فرآیند فرسایشی شده بود و در تثبیت آموخته‌ها نقش موثری نداشت.

  • معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص داستان‌نویسی در ایام نوروز، افزود: تلاش داریم با این روش با توجه به نقشی که داستان برای انتقال ارزش‌ها و تقویت قوه تخیل دارد، از این ابزار در بستر مناسبی برای رشد خلاقیت کودکان استفاده شود.

———————————————————————————————–
ماخذ : 1- وب سایت وزارت آموزش و پرورش (http://www.medu.ir )

           2- خبرگزاری فارس
با ویرایش  توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش_ ج. ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید