موضوعات

تصمیم‌گیری اردوی مطالعات نوروزی بر عهده‌ شورای مدرسه و والدین است »»» متن دستورالعمل برگزاری اردوی دانش آموزی

سرپرست آموزش متوسطه با اشاره به برگزاری اردوی مطالعات نوروزی در ایام تعطیلات عید توسط برخی مدارس اظهار کرد: مدیریت اوقات فراغت دانش‌آموزان ازجمله اردوی مطالعات نوروزی برعهده‌ شورای مدرسه و والدین است اما تأکید وزارت، بر کنکور زده نشدن فضای مدارس است.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش ‌و پرورش، عبدالرسول عمادی در نشست خبری که در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به برگزاری اردوی مطالعات نوروزی در برخی مدارس، اظهار کرد:

  • سیاست‌های آموزش ‌و پرورش تأکید دارد فضای مدارس کنکور زده نشود البته مدیریت اوقات فراغت دانش آموزان برعهده ‌شورای مدرسه و والدین است.

  • برخی از دبیرستان‌های دوره دوم برای دانش آموزان در ایام تعطیلات نوروزی‌ کلاس‌های آمادگی کنکور برگزار می‌کنند، شرکت در این کلاس‌ها کاملاً داوطلبانه است و حتماً باید در شورای مدرسه این تصمیم گرفته شود که اردوی مطالعاتی در ایام نوروز برگزار شود.

  •  مجوز اردوی مطالعات نوروزی را معاونت پرورشی و فرهنگی صادر می‌کند اما توصیه می‌کنیم فرصت تعطیلات فقط صرف آموزش نشود و فرصت حضور در طبیعت و استفاده از مواهب خداوندی را از دانش آموزان نگیریم. ( 1)

طبق اعلام معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در شهریور97، آیین نامه جدید اردوها در شورای عالی آموزش و پرورش در حال تهیه و تکمیل است که با تکمیل آیین نامه بخش اردوهای برون مرزی ، آیین نامه مذکور ابلاغ خواهدشد.( 2)

»»»PDFمتن آیین نامه اردوی دانش آموزی ( ابلاغیه 18 آبان 1389 )»»»دستورالعمل اردو و بازديد-ابلاغیه18آبان89

—————————————————————————————————

مأخذ : 

1-سایت وزارت آموزش وپرورش( http://www.medu.ir/fa/news/item/817207 )

2- ایسنا ( https://www.isna.ir/news/97061909555 )

با ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش_ ج. ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید