موضوعات

برای کنکور98 ؛ فرصت و امکان استفاده از تبصره ترمیم معدل(نمرات) دیپلم برای فارغ التحصیلان پایه 12 در کنکور 98 وجودنـــــــــدارد.

 

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش و به نقل از فارس، عبدالرسول عمادی با اشاره به اینکه 85 درصد ظرفیت ورود به دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی است، دلیل عدم امکان استفاده از تبصره ترمیم معدل(نمرات) دیپلم برای فارغ التحصیلان پایه 12 در کنکور 98 را اینگونه توضیح داد :

– اگر فرصت شرکت داوطلب در کنکور تا اخذ دیپلم به حدّی باشد که یک دوره امتحان نهایی فاصله داشته باشد، می‌تواند در فرآیند ارتقای تحصیلی [بالابردن نمرات]یکبار دیگر امتحان دهد.

– اگر اخذ دیپلم به‌گونه‌ای باشد که دانش آموز باید [بلافاصله] بعد از آن در کنکور شرکت کند فرصتی برای ترمیم سوابق تحصیلی نیست. یعنی اگر دانش‌آموز دی ماه امتحان نهایی را بدهد و دیپلم بگیرد و کنکور در تیرماه باشد، می‌تواند برای ترمیم سوابق تحصیلی یک بار در امتحانات خرداد ماه شرکت کند ولی اگر خردادماه دیپلم بگیرد، فرصتی ندارد. چون سابقه خرداد ماه را باید برای سازمان سنجش ارسال کنیم.

طبق متن دستورالعمل و آیین نامه ترمیم معدل(نمرات) دیپلم ؛ داوطلبان فقط یکبار می‌توانند برای ترمیم هر درسی در امتحان نهایی شرکت کنند.


به  نقل از : http://www.medu.ir/fa/news/item/778839 (با گزینش و ویرایش مطلب توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش – ج. ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید