موضوعات

برنامه اُنـــــس دانش‌آموزان با کتـــاب ، جایـــگــزین پیــک نـوروزی می‌شود

رضوان حکیم‌زاده امروز در همایش هم‌اندیشی مدیران و نماینده معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اسلامشهر با اشاره به سنگ‌بنای شکل‌گیری شخصیت کودکان در دوران ابتدایی اظهار داشت:
– هر کار ارزشمندی که در آموزش و پرورش اتفاق می‌اُفتد پیش از همه مدیون آموزگاران ابتدایی است که پایه‌گذار شکل‌گیری شخصیت کودکان هستند و تربیت همه‌جانبه باید سرلوحه تربیت آموزش ابتدایی قرار گیرد .

– حکیم‌زاده با تأکید بر کتاب زندگی قرآن و استفاده از آن در تربیت کودکان بیان کرد: مهم‌ترین نکته در تربیت، حفظ کرامت تک‌تک دانش‌آموزان است و هیچ کودکی نباید تحقیر و سرزنش شود و باید فرصت دیده شدن و رویش و بالندگی به همه دانش‌آموزان داده شود.

– معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید مهارت زندگی را در دوران ابتدایی به کودکان آموزش داده شود تصریح کرد: اگر این دوره حساس را خرج آموزش عملیات پیچیده ذهنی کنیم دیگر جایی در ذهن کودک برای آموزش مهارت زندگی نمی‌ماند و دوران طلایی خلاقیت و شکل‌گیری دانش‌آموزان را نابود کرده‌ایم.

– به دلیل نیاز کودکان به کودکی کردن و قصه‌خوانی سال گذشته پیک نوروزی از برنامه درسی حذف شد و در سال جاری نیز همین گونه خواهد شد و برنامه اُنس دانش‌آموزان با کتاب جایگزین آن می‌شود تا دانش‌آموزان در این فرصت‌ها با زندگی واقعی پیوند پیدا کنند.

– وی با اعلام ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی طبق مصوبه 951 شورای آموزش و پرورش عنوان کرد: مدت‌ها است دانش‌آموزان ما به عنوان نقطه‌هایی بر روی نمودار ارزیابی در نظر گرفته می‌شوند و مقایسه‌هایی که شکل می‌گیرد احساس همدلی را در آنان نابود می‌سازد و با اجرای این مصوبه هر آزمونی که سبب این جداسازی شود و دانش‌آموزان را طبقه‌بندی کند از نظر تربیتی مردود و غیر قابل قبول است.

—————————————————————————————————–
مأخذ: http://www.medu.ir/fa/news/item/780915/?ocode=100010876 به نقل از خبرگزاری تسنیم

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید