موضوعات

طرح کلاس بازی دردوره دبستان از بهمن ماه در مدارس اجرا می شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی درمورد ساز و کار اجرای طرح کلاس بازی در مدارس ابتدایی با اشاره به اینکه این برنامه در 10 استان کشور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:

  • در این کلاس مفاهیم آموزشی در قالب بازی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود 

  • شیوه‌نامه تدریس از این طریق را ابلاغ کرده‌ایم.

  • در مرحله اول 8 تا 10 جلسه کلاس بازی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

  • در این طرح استفاده از اسباب‌بازی صرفاً وسیله‌ای سر‌گرم کننده برای دانش آموزان محسوب نمی‌شود و برنامه‌های هدفمندی همچون رشد و قدرت ذهنی، خلاقیت و افزایش مهارت در دانش‌آموزان را هم دنبال مورد توجه قرار می‌دهد. (1)

    * اهمیت استفاده از اسباب بازی برای کودکان( خلاصه مقاله):

    والدین باید بدانند هزینه کردن برای اسباب بازی کودک ، خرج اضافی نیست، بلکه یک امر ضروری و واجب هست. کودک از طریق ارتباط برقرار کردن با اسباب بازی هایش، فکر کردن را می آموزد و خلاقیت کودک پرورش می یابد. در واقع اسباب بازی مناسب به خصوص، اسباب بازی فکری آموزشی مانند پازل و جورچین با به چالش کشیدن ذهن کودک ، باعث تقویت هوش او می شود و کودک یاد می گیرد چگونه با صبوری مسائل را حل کند. در همین راستا بر آن شدیم تا با تیمی از کارشناسان رشد و خلاقیت کودک ، فروشگاهی را راه اندازی کنیم تا بتوانیم اسباب بازی فکری و آموزشی را با قیمت مناسب، کیفیت استاندارد، ارسال ارزان و پر سرعت در اختیار شما والدین عزیز قرار دهیم.

 ——————————————————————————

ماخذ:

1- http://www.medu.ir/fa/news/item/741086/?ocode=100010876

2-کودک اندیشمند

 

دیدگاه‌های این مطلب