موضوعات

حذف رقابت از جشنواره ها و برنامه های آموزش ابتدایی، به منظور ایجاد فرصت تجربه کردن موفقیت برای همه دانش آموزان دبستانی 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از منتخبین حوزه آموزش ابتدایی در خراسان رضوی گفت :

-رقابت زدایی از جشنواره ها و برنامه های حوزه آموزش ابتدایی و ایجاد فرصت به همه دانش آموزان برای تجربه کردن موفقیّت را به عنوان یک اولویت در مقطع ابتدایی دنبال می کنیم.

– امروز کشورهای پیشرو در دنیا بر روی آموزش های پیش از دبستان سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری در این حوزه برای ما هم بسیار مهم است چرا که از دست دادن سال های حساس پیش از دبستان ما را در آینده دچار مشکل می کند.

– توسعه آموزش پیش دبستانی و فراگیر کردن آموزش های این دوره بویژه با تاکید بر پوشش بیش از پیش کودکان مناطق محروم و دورافتاده با کمک دولت از برنامه های در دست اجرای این حوزه است. ضمن این که در مراکز استان ها استفاده از ظرفیت مازاد مدارس دولتی برای افزایش نرخ پوشش پیش دبستانی در دستور کار خواهد بود.

– اعتقاد داریم امروز کلید عدالت آموزشی در آموزش پایه های اولیه دانش آموزان است.

– پیگیری، اجرا و عملیاتی کردن اهداف سندتحول بنیادین با کمک معلمان و مدیران مدارس ابتدایی از اولویت های مهم حوزه آموزش ابتدایی است.

– توجه به نیازها، علایق و تفاوت های فردی دانش آموزان در برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی با تکیه بر کودک محوری و یادگیرنده محوری را به عنوان یک امر مهم در دستیابی به موفقیت در اهداف آموزش ابتدایی می دانیم.


منبع : http://www.medu.ir/fa/news/item/661171/?ocode=100010876
( انتخاب بخشی از خبر و ویرایش توسط : دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش)

دیدگاه‌های این مطلب