• فیلم های آموزشی، فرهنگی دبیرستان دانش2
شهریور
۱۳۹۴

از تابستان چه خبر ۱۶ – گشت و گذار در بازار تهران

سلام من امیراعلا رشیدی هستم و توضیحاتی را در مورد آخرین اردوی تهرانگردی (بازار تهران )را برای شما ارائه می دهم . قرار ما درب غربی متروی قلهک بود .کم کم همه بچه ها در ساعت ۱۰ به مترو رسیدند . کمی بعد آقای نورعلی بلیت هایی را برای ما تهیه کردند .

DSC_0903---Copy DSC_0000

سپس ما سوار مترو شدیم ما در مترو کمی  با هم گفت و گو کردیم در مترو بعضی از بچه ها جا خود را به بزرگترها دادند پس از زمان کوتاهی به متروی امام خمینی (توپخانه)رسیدیم

وقتی به خیابان باب همایون رسیدیم آقای نورعلی توضیحاتی را در مورد این منطقه دادند

DSC_0905 DSC_0909 DSC_0912

DSC_0953سپس میخواستیم تا بازاربا ماشین دودی برویم ولی بعلت شلوغی سوار ماشین برقی شدیم

وقتی به بازار رسیدیم نخستین بانک ملی ایران را دیدیم که امروزه جزو میراث فرهنگی محسوب میشود

DSC_0921 - Copy

در راه پیرمردی را دیدیم که آدامس میفروخت که گدایی نمیکرد و آرام نشسته و منتظر رزقش بود به همین علت تعدادی از بچه های ما از او آدامس خریدند

در ادامه ی مسیر به خیابان ناصر خسرو رسیدیم. یکی از صنفهای فعال در این خیابان ، پرچم فروشی است، که در ماه محرم بازارشان داغ تر است.

مدتی در خیابان ناصر خسرو که سنگ فرش شده است پیاده روی کردیم تا به کوچه مروی رسیدیم

DSC_0944 DSC_0947 DSC_0972

در کوچه مروی بیشتر اجناس وارداتی مانند شکلات فروخته می شد و تعداد از مغازه هاهم ملیله های سنگی و تزئینی میفروختندDSC_0971

حوضه علمیه مروی که حوضه معروفی است هم در کوچه مروی قرار دارد بازدید کردیم

بازار سازه های قدیمی دارد.این هم عکس امیرعلی با در قدیمی

در انتهای کوچه مروی به خیابان پامنار رسیدیم  در آنجا بازار ابزار و مصالح فروشی بود.

DSC_0993 DSC_0981

بعد آنجا به پله نوروز خان رسیدیم واز آنجا به طرف بازار کویتی ها رفتیم

در آنجا پارسا قابل برای حمل بار به فردی کمک کرد

بازار های زیادی اعم از اسباب بازی فروشی

و وسایل نور افشانی وجود داشت.

به خیابان بین الحرمین رفتیم در آنجا بورس لوازم التحریر فروشی بود

از آنجا به سمت مسجد جامع بازار حرکت کردیم ودر آنجا نماز خواندیم

بعد از آن به بازار چهارسوق رفتیم در آنجا شغل ها با هم متفاوت بود

و به امامزاده زید رفتیم

بعد از آن به بازار فرش فروش ها رفتیم و با یکی از فروشنده ها صحبت کردیم و با او عکس انداختیم

کمی بعد به بازار خرجکار فروش ها  در کوچه ی پاچنار رسیدیم

DSC_1117DSC_1119DSC_1113

بعد کمی گشت گذار در بازار پاچنار به طرف رستوران شبهای گلوبندک با مدیریت جناب آقای لویی مقدم (پدر آرمین )  رفتیم و در آنجا ناهار صرف کریدیم

این هم عکس بچه ها با دیزی های که میل کردند

DSC_1170بعد از ناهار چای خوردیم که خیلی چسبید

بعد از خارج شدن از رستوران به مترو رفتیم وسوار مترو شدیم و دوباره به مترو قلهک بازگشتیم.

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

درباره نویسنده: امير اعلا رشيدي

کهکشانی متولد 17/8/1380

۲ دیدگاه (1,072 بازدید) + فرستادن دیدگاه

• مرسی امیر علا خیلی کامل و دقیق بود In Love Grin

VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • منکه سی سالمه و اتفاقی اینجا اومدم اماهمه عکسهارو دیدم و نوشتههارم خوندم موفق باشید بچه ها .. در هر مرحله از زندگیتون یادتون باشه که به زودی شما جای بزرگترهامیشینید و کنترل جامعه و نقشهای اون رو به عهده میگیرید برای دنیای پیچیده و متفاوت فردا ، امروز باید خوب اماده بشید.

VA:F [1.9.22_1171]

فرستادن دیدگاه

برای قرار دادن شکلک ها روی آنها کلیک کنید.

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepy

آخرین دیدگاه‌ها

رفتن به نوارابزار

Warning: mysql_connect(): Connection refused in /home/daneshsc/public_html/gs/wp-content/themes/Wordpress98_alltuts_persian/footer.php on line 79