فروردین
۱۳۹۶

سفرنامه نوروز( کاری از آقای خوشنویسان )

به نام خدا

سفرنامه نوروز

دوشنبه ساعت ۱ و ۵۸ دقیقه بعد از ظهر است. سال تحویل شد. آغاز سال ۱۳۹۶٫ هیچ وقت آن حال و هوای لذّت بخش نشستن با خانواده دور سفره ی هفت سین در خانه ی مادربزرگ یادم نمی رود. خصوصاً وقتی دایی ام از امریکا برای عید پیش ما آمده بود. سال که تحویل شد مادربزرگ به من و خواهرم و بقیه خانواده عیدی داد. بعد از آن به بهترین موضوع می رسیم. سبزی پلو با ماهی که مادر پخته بود. به به به چه طعم خوشمزه ای داشت. پس از خوردن آن ماهی لذیذ بقیه ی خانواده برای عید دیدنی تا شب پیش ما آمدند.

روز بعد من با خانواده ام به خانه ی خاله ام رفتیم و آنجا شام بسیار خوشمزه ای خوردیم. خلاصه هفته ی اول عید را به عید دیدنی اختصاص دادیم.

از هفته ی دوم به تهران گردی مشغول شدیم. زندان قصر یکی از زیبا ترین جاها یی بود که دیدیم. آنجا یک باغ بزرگی داشت که بسیار سرسبز بود و از هر نوع درختی می شد آنجا پیدا کرد. آنجا از سال ۱۳۹۰ تبدیل به یک موزه شد. این جا مکانی بود که از زمان سلسله ی قاجاریه تا به حال ساخته شده بود. آنجا دو ساختمان اصلی داشت که یکی برای زندانی های سیاسی و دیگری برای زندانی های غیر سیاسی استفاده می شد. آنجا اسامی بسیاری از زندانی های مهم از جمله مرحوم آقای رفسنجانی بر روی دیوار به همراه عکس زده شده بود. پس از بازدید از موزه به سمت کافه رفتیم و یک چای خوردیم. آنجا یک بازارچه نیز داشت که اجناس خوبی می فروخت. آنجا هم دیدیم و به خانه باز گشتیم.

و اما…..

سیزده بِدَر

روز آخر تعطیلات عید فرا رسید. قرار است ما امروز پس از انداختن سبزه هایمان در رودخانه به خانه ی یکی از فامیل هایمان برای صرف نهار برویم. آنجا یک حیاط نسبتاً بزرگی داشت که پر از شکوفه و گل های زیبا بود. آنجا خاله ام آش رشته و ما سالاد الویه و خوراک لوبیا بردیم. نهار بسیار خوشمزه ای بود. سپس از آنجا به خانه یکی دیگر از فامیل هایمان رفتیم و بقیه ی روز را آنجا گذراندیم. این هم از سیزده بدر و پایان تعطیلات نوروزی. چقدر زود گذشت!

VN:F [1.9.20_1166]
رتبه پست: ۱۰ / ۷٫۰ ( تعداد آراء : ۳ رای)
سفرنامه نوروز( کاری از آقای خوشنویسان ), ۷٫۰ out of 10 based on 3 ratings

درباره نویسنده: امیرمحمد غلامی(پایه 8)

فرستادن دیدگاه

برای قرار دادن شکلک ها روی آنها کلیک کنید.

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeleton